تحقیق زلزله و آتشفشان

دسته بندي : کارآموزی » سایر
دانلود تحقیق با موضوع  زلزله و آتشفشان،
در قالب word و در 14 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
ايران كشوري است زلزله خيز، زلزله هاي مختلف قرن اخير گواه اين حق اخير گواه اين است كه هيچ  نقطه اي از خاك  سرزمين  مان از اين حادثه طبيعي مصون نيست. زلزله  مثل گردش زمين، باد و طوفان و يا درخشش خورشيد  و آمدن  باران، پديده اي كاملاً طبيعي ، انكار  ناشدني  اما چاره پذير است .واقعيت  تلخ اين است  كه انسانها را زلزله نمي كشد بلكه  خانه هاي سست بنياد مي كشد. 
امروزه با آگاهيها و اطلاعاتي كه درباره ساختمان كره زمين  وزلزله داريم براي ترسيم  نقشه اي مناطق در معرض خطر كافي است، اما با اين همه،مردم  بازهم در همين مناطق خطرناك ،خانه هاي سست و غير مقاوم مي سازند .در نتيجه  بسياري از شهرهاي ما از جمله  كلان شهر تهران  با تهديد  زلزله هاي بسيار ويرانگر  روبرو هستند. 
با اميد به روزگاري كه در آن بتوانيم  زلزله را به موقع پيش بيني كنيم .فعلاً تنها راه  نجات اين است كه خانه يمان را در برابر زمين لزره مقاوم و استوارتر بسيازيم.
منشاء زمين 
 به نظر دانشمندان زمين حدود 6/4 ميليارد سال پيش تشكيل شده است و از آن زمان سطح زمين  بصورت تدريجي طي مراحل مختلف شكل گرفته است . به احتمال زياد زمين ميليونها سال پس از يك انفجار در فضا ايجاد شده است. اين انفجار حجم  عظيم  و وسيعي از گاز  وذرات گرد و غبار  ايجاد كرده است. دانشمندان فكر مي كنند ذرات به يكديگر متصل شده و به هم جوش خورده اند، تا توده هاي عظيمي از مواد مذاب شده ، كه بالاخره  تبديل به سيارات امروزي شده اند را ايجاد كنند. 
به راحتي  مي توان تصور كرد كه زمين  ايجاد شده به طور باور نكردني داغ بوده ودر سطح آن دريايي از سنگهاي مذاب وجود داشته است. حدود 4 ميليارد سال پيش  به آرامي شروع به سرد شدن  كرد وبه لايه هاي  مختلفي تقسيم شد. 
سنگين ترين ماده براي تشكيل هسته يا قسمت مركزي  زمين فرو افتاد اما هنوز  به طرز  باور نكردني داغ مانده بود ماده كم چگالي تر ، لايه هاي  اطراف هسته را تشكيل  داد. در سطح ،ماده مذاب  به اندازه كافي سرد شده تا يك پوسته  سنگي كه به اعتقاد  دانشمندان  با آتشفشانهاي بسياري پوشيده  شده است را تشكيل دهد. 
قاره هاي اوليه احتمالاً از سنگ تشكيل شده است كه اين سنگ از آتشفشان به  روي سطح جريان پيدا كرده و سرد شده و پوسته ضخيم تري را تشكيل داده است. اقيانوسها ممكن  است در لايه هاي  زيرين  حين فشرده شدن گازهاي  فرار فورانهاي آتشفشاني ظاهر شوند كه متشكل از قطرات ريز فشرده آب مي باشند. پس اتمسفر  اوليه زمين ، احتمالا ً بوسيله گازهاي آتشفشاني تشكيل شده است....

دسته بندی: کارآموزی » سایر

تعداد مشاهده: 3600 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 14

حجم فایل:114 کیلوبایت

 قیمت: 42,250 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 14 صفحه، قابل ویرایش.