تحقیق بلقیس، جغرافیای گمشده سرزمین من

دسته بندي : علوم انسانی » تاریخ

بخشی از متن تحقیق:

حس گم شدن، حس غریبى بود كه براى نخستین بار با شنیدن حكایت شهر بلقیس مرا در خود فرو برد. درست مانند كودكى كه پس از سال ها زندگى در میان خانواده متوجه شود، مادر حقیقى اش فرد دیگرى است.
باور كردنى نیست، تو در اسفراین زندگى كنى، در حالى كه اسفراین حقیقى، آن سوتر، ویرانه اى باشد كه تو بارها و بارها از كنار آن گذشته اى و ویرانه هایش آنقدر برایت تكرارى شده باشد كه فقط آن را چون دیگران قلعه بلقیس بخوانى. غافل از این كه این ویرانه ها، شهر تو، خانه تو و سرزمین مادرى توست.
سرزمینى كه در روزگاران كهن، آوردگاه امیران و سلاطین این مرز و بوم بوده است و كوچه هاى ویرانش هنوز صداى سم ضربه سواران ساسانى، اشكانى، سلوكى، سلجوقى و تیمورى را در حافظه خود مرور مى كند.
سرزمینى كه هنوز فریادهاى انوشیروان، سلطان محمود و سلطان مسعود غزنوى، سلطان محمد خوارزمشاه، محمود سبكتكین، سربداران، هارون الرشید، یعقوب لیث و عمر و لیث صفار، شاه اسماعیل و شاه طهماسب صفوى در فضایش طنین انداز است و خاكش از خونریزى هاى مغول و ازبك و افغان همواره مرطوب. دیارى كه در روزگاران كهن «سپهر آیین»اش مى خواندند و اكنون «قلعه خرابه بلقیس».
بلقیس با آسپرائین نیز یكى ازهزاران اثر ارزشمندتاریخى است كه ریشه در تمدن كهن ایران زمین دارد و حفظ و حراست آن قطعاً افتخارى براى فرد، فرد ایرانیان محسوب مى شود ...


این تحقیق با فرمت word قابل ویرایش در اختیار شما قرار می‌گیرد.
تعداد صفحات تحقیق: 25
دسته بندی: علوم انسانی » تاریخ

تعداد مشاهده: 3860 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 25

حجم فایل:49 کیلوبایت

 قیمت: 26,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 25 صفحه، قابل ویرایش.