تحقیق تاريخچه تامين اجتماعي

دسته بندي : علوم انسانی » تاریخ

بخشی از متن تحقیق:

از بدو خلقت كره خاكي و پي بردن انسان به حيات خود و شناخت پيرامون آن، آدمي در تفكر عميق به اين نتيجه رسيد كه بايستي بفكر تامين نيازمنديهاي خود جهت ادامه زندگي باشد آن انسان غارنشين نيز در تلاطم زندگي در آن باران هاي سيل آسا، طوفان هاي شديد در تفكر تامين و بدست آوردن نيازهاي خود بود و دائماً در اين ورطه غوطه خورده و براي نياز غذايي به شكار مي پرداخت و ذخيره سازي مي نمود و در شرايط بحراني جغرافيايي و آب و هوايي پيش بيني – برآورده و نگهداري را انجام ميداد. فرشتگان باران ، باد به فرمان معبود عالم در حال تامين نياز بشر هستند. تمامي اصطلاحات ؟؟؟ در ادوار مختلف زندگاني آدمي در پيكره هستي نقش بسته و در دوران هاي اوليه بصورت كم رنگ از نظر علمي و در دوران فعلي ما مد عصر اطلاعات و فن آوري است بصورت علمي مطرح است تامين در لغت يعني تهيه نمودن – بدست آوردن و تامين يكي از زنجيرهاي به هم پيوسته يك كار ؟؟؟ و پشتيباني است بدون آن حركت رو به جلو متوقف خواهد شد انسان با كمي انديشه پي مي برد كه از صبحگاهان تا پاسي از شب دائماً در تلاش و تامين نيازها و خواسته هاي خود بوده و هست و انسانهايي موفق خواهند بود و بهتر كامياب خواهند شد كه در اين پروسه و فرايند بتوانند با تلاش – هماهنگي – برنامه ريزي – برآورد وآگاهي و علم و اطلاعات بروز به خواسته ها و تمايلات خود پاسخ راضي كننده بدهند. ابتدا تامين بايد انجام شود تا مراحل بعدي مثل نگهداري و ذخيره سازي انجام گيرد.
هر سازماني پس از شناخت مقوله تامين حال بايستي به روشها و طرق تهيه اقلام و مايحتاج خود بيانديشد. راههاي گوناگون براي سازمانها و ادارات گوناگون بوجود آمده هر سازمان بنا به تشخيص خود – شرح وظايف – ماموريتها – جدول زماني – نوع و تنوع سليقه هاي كاركنان خود از راههاي مختلف براي تامين نيازهاي خود اقدام مي نمايد در نهايت همگي به دنبال رفع نيزامندي مي باشند و در اين فرايند فقط راهها- روشها- امكانات تامين – تفاوت اندك دارد.
بعضي ها تابع قوانين و مقررات دولتي عمل نموده و بعضي بر اساس مقررات خصوصي و غيردولتي عمليات تامين و تهيه اقلام خود را انجام مي‏دهند.
ادارات و سازمانهايي در اين فرايند موفق تر خواهند بود كه ابتدا :
سامزان خود را شناخته باشند- بر ماموريتها و شرح وظايف سازمان خود آگاهي كامل داشته باشند – به امكانات ملزوم خود آگاهي داشته باشند – راههاي تهيه و تامين را بخوبي شناخته باشند- اطلاعات و روابط – زمان – مكان – فناوري را درك نمايند.
به قدرت برنامه ريزي – تجزيه و تحليل فعاليتها واقف باشند – قدرت استفاده از تجربيات – رايانه را داشته باشند.
در جنگ هاي جهاني اول و دوم و ساير حرف اول در پيروزي با شكست را لجستيك و نيروي انساني زده و لجستيك را واژه و حركت تامين معنا مي بخشد وتامين و تهيه اقلام بموقع و توزيع آن به كمك فرماندهان مي آيد.
زنجيره تامين را مي توان به روش هاي متعددي توقف نمودو از نظر عمل مي توان گفت كه : فرايند طراحي – پردازش – بهينه سازي مديريت اجزاي سيستم تامين شامل مواد- حمل و نقل مواد وئ توزيعي محصولات و خدمات به مشتريان ور سيدن به اهداف كلي سازمان مي باشد.
زنجيره تامين هم مي تواند ماند عوامل ديگر چون توزيع- حمل و نقل – محصولات خوب براي يك سازمان يك منبع رقابتي باشد. در محيطي كه رقباي ديگر و متخصصين هر يك تلاش مي كنند تا بوسيله تامين مناسب ، اهداف سازمان را روشن تر و رسيدن به آن را سريعتر نمايند ، يافتن راههاي صحيح تامين موفقيت در كار است. از طريق تامين مناسب مي توان به خدمت رساني بهتر كمك كرد در حال حاضر تعداد تامين كنندگان خدمات لجستگي در سطح جهاني رو به رشد است ...


این تحقیق با فرمت word قابل ویرایش در اختیار شما قرار می‌گیرد.
تعداد صفحات تحقیق: 60

دسته بندی: علوم انسانی » تاریخ

تعداد مشاهده: 3519 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 60

حجم فایل:26 کیلوبایت

 قیمت: 44,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 60 صفحه، قابل ویرایش.