تحقیق سرزمین تالش

دسته بندي : علوم انسانی » جغرافیا

بخشی از متن تحقیق:

مقدمه :
سرزمين تالش در شمال ايران ، و بخش شمالي استان گيلان قرار دارد كه در آن قومي همنام با اين سرزمين يعني تالشها زندگي مي كنند و مركز آن شهر هشت پر است .
در گذشته اي بسيار نزديك تالش را بيشتر به عنوان مردماني كوه نشين و دامدار مي‌شناختند تا كشاورز و جلگه نشين . ا مروزه با افزايش ارتباطات و گرايش مردم منطقه به جلگه نشيني و كشت شالي جامعه كوه نشين و دامدار تالش  محدود به مناطق كوهستاني است .
كوچ نشيني در تالش عبارت است از حركت از يك نقطه جغرافيايي كوهستان به نقطه اي ديگر كه در هنگام تغييرات محيط در دو يا سه مرحله در فصول گرما و سرما به ترتيب كوچ صعودي (از قشلاق به ييلاق ) و كوچ نزولي (از ييلاق به قشلاق ) صورت مي گيرد .
جنگلها و مراتع گيلان به دليل برخورداري از بارندگي و رطوبت بالا از تنوع زيادي برخوردار است ، به عبارتي ديگر فلور منطقه اي خزري كه استان گيلان نيز جزئي از آن است – از غني ترين و متنوع ترين جوامع گياهي در ايران است .
جغرافياي تالش
به موازات سواحل دريا از حدود شهر ساليان جمهوري آذربايجان تا شهر بندر انزلي در ايران و به موازات كوههاي مرتفع تالش بطول تقريبي 300 كيلومتر ، جلگه تالش با اقليم مربوط به خود – بارندگي ، و پوشش گياهي از جغرافياي اقتصادي – جمعيتي و ا قليمي خاص برخوردار است و پراكندگي جمعيت در جلكه بسيار بيشتر از كوهستان مي باشد . آب و هواي گرم و مرطوب در بهار و تابستان و بارش باران و برف در پاييز و زمستان از خصوصيات آب وهوايي منطقه است – عرض بين كوه و دريا در اين منطقه جغرافيايي در تالش شمالي (جمهوري آذربايجان ) با توجه به اتصال دشت مغان و سيع و در برخي نقاط مانند آستارا – ويزنه ، لمر و شير آباد (تالش شمالي بخش ايران ) بسيار كم عرض ميباشد ...


این تحقیق با فرمت word قابل ویرایش در اختیار شما قرار می‌گیرد.
تعداد صفحات تحقیق: 39



دسته بندی: علوم انسانی » جغرافیا

تعداد مشاهده: 3421 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 39

حجم فایل:116 کیلوبایت

 قیمت: 28,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 39 صفحه، قابل ویرایش.