پاورپوینت خصوصی سازی

دسته بندي : مدیریت » مدیریت دولتی
دانلود پاورپوینت با موضوع خصوصی سازی،
در قالب ppt و در 38 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
تعریف خصوصی سازی
اهداف خصوصی سازی
فرایند خصوصی سازی
قلمرو و دامنه شمول
روش های مهم و متداول خصوصی سازی
عوامل خصوصی سازی موفق
چالش های پیش روی خصوصی سازی در ایران
نتایج وآثار حاثل از خصوصی سازی و کاهش تصدی گری دولت
تاثیر خصوصی سازی بر نوآوری موسسات
تاثیر خصوصی سازی بر افزایش تولید ملی
تاثیر خصوصی سازی بر مالیه و بودجه دولت
تاثیر خصوصی سازی بر افزایش کارایی
تاثیر خصوصی سازی بر توزیع درآمد
تاثیر خصوصی سازی بر مسائل اقصادی کلان
تاثیر خصوصی سازی بر اشتغال
وضعیت فعلی خصوصی سازی در ایران
پیشنهادهایی برای خصوصی سازی در ایران


بخشی از متن پاورپوینت:
انتقال بنگاه های عمومی به بخش خصوصی کارآزموده، دغدغه همیشگی حکومت هایی بوده است که نا کارآمدی بنگاهداری دولتی را تجربه کرده اند و این تجربه را به عزمی جدی برای رهایی دولت از اتلاف منابع و مفاسد مرتبت با این نوع بنگاهداری تبدیل کرده اند.
ضمن اینکه توان آزاد شده از این راه نیز صرف هدایت راهبردی تخصصی منابع اقتصادی و مدیریت تولید کالا و خدماتی شده که ساز و کار بازار قادر به تولید بهینه آن ها نبوده است.
در کشور ما این تفکر در برنامه‌های اول و دوم توسعه مطرح شد اما اجرای آن با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود و همین امر سبب پررنگ‌تر شدن بخش دولتی در ایران شد. در ادامه در برنامه سوم توسعه اقتصادی "سازمان مالی گسترش مالکیت واحدهای تولیدی" ‌به‌عنوان "سازمان خصوصی‌سازی" تغییر نام داد و اساسنامه این سازمان در تاریخ 26اسفند 1380 به هیات‌ وزیران ابلاغ شد.
از جمله نخستین کسانی که توجه به حاکمیت بخش خصوصی و کمرنگ شدن نقش دولت را در اقتصاد ایران مطرح کردند می‌توان به امام‌خمینی (ره) اشاره کرد. امام خمینی(ره) در سال 1363 در  (صحیفه نور، ج 19 ، ص 108) اینگونه می‌فرمایند: "دولت چنانکه کرارا تذکر داده‌ام، بی‌شرکت ملت و توسعه بخش‌های خصوصی جوشیده از طبقات محروم مردم  و همکاری با طبقات مختلف مردم با شکست مواجه خواهد شد. کشاندن امور به سوی مالکیت دولت و کنار گذاشتن ملت، بیماری مهلکی است که باید از آن احتراز شود."
از نظر رهبر معظم انقلاب نیز واگذاری امور اقتصادی کشور به مردم، از مبانی ارزشی و علمی برخوردار است، چون ایشان یک دیدگاه قدیمی در خصوص واگذاری امور به بخش خصوصی دارند. در دوران ‌ریاست‌جمهوری معظم‌له و در زمانی که مدیریت کشور به‌شدت دولتی بود، ایشان تاکید داشتند که باید بخش خصوصی ما، تجارت خارجی و واردات و صادرات کشور را به‌عهده بگیرد. ایشان نگاهشان این بود که به‌طور کلی این عرصه باید دست بخش خصوصی باشد و دولت نباید دخالت کند.
و . . .
دسته بندی: مدیریت » مدیریت دولتی

تعداد مشاهده: 3860 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 38

حجم فایل:1,126 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 38 اسلاید، قابل ویرایش.