پاورپوینت آریتمی های قلبی

دسته بندي : علوم پزشکی » پزشکی
دانلود پاورپوینت با موضوع آریتمی های قلبی،
در قالب ppt و در 37 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
آریتمی ها ضربان های غیر طبیعی هستند، که موجب می شوند قلب خیلی سریع (تاکی کارد) یا خیلی آهسته ( برادی کارد ) بزند و پمپاژ غیر مؤثر داشته باشد.
آریتمی ها خیلی شایع هستند و میلیونها نفررا در جهان درگیر می کنند آنها علت اصلی مرگ  ناگهانی  قلبی در ایالات متحده هستند سالیانه موجب  400/000 مرگ می شوند.  فیبریلاسیون دهلیزی شایع ترین شکل آریتمی در آمریکاست که  تقریباً ۵/۲میلیون نفر به آن مبتلا هستند.
  فیبریلاسیون دهلیزی شایعترین ریتم غیر طبیعی در افراد مسن می باشد. آریتمی ها در اثر اختلال سیستم هدایت الکتریکی طبیعی قلب و بیماریهای قلبی ایجاد می شوند. بطور طبیعی، چهار حفره قلب ( دو دهلیز دو بطن ) به صورت کاملاً اختصاصی و هماهنگ منقبض می شوند :
▪ سیگنالی که به قلب می رسد تا بصورت هماهنگ منقبض شود یک ایمپالس الکتریکی است که از گره سینوسی – دهلیزی شروع می شود که در واقع باتری طبیعی بدن می باشد.
 ▪ سیگنال، گره سینوس – دهلیزی را ترک کرده و در طول دو دهلیز حرکت می کند و آنها را تحریک می کند تا منقبض شوند. سپس، سیگنال در طول گره دیگری  ( گره دهلیزی بطنی) حرکت می کند و در نهایت از بطنها گذشته آنها را تحریک می کند تا بصورت هماهنگ منقبض شوند. اختلال در هر جای این سیستم هدایتی می تواند روی دهد و آریتمی های مختلفی ایجاد می کند. اختلال در عضله قلب نیز می تواند وجود داشته باشد که باعث می شود تا به سیگنال بصورت متفاوتی پاسخ دهد یا موجب انقباض بطنها بصورت غیر وابسته و خود مختار شود.
 و . . .
دسته بندی: علوم پزشکی » پزشکی

تعداد مشاهده: 3939 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 37

حجم فایل:326 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 37 اسلاید، قابل ویرایش.