تحقیق گام هاي نو در مرجعيت شيعه

دسته بندي : علوم انسانی » معارف اسلامی
مشخصات فایل :
موضوع : گام هاي نو در مرجعيت شيعه،
قالبندی : word
تعداد صفحات : 31


بخشی از متن تحقیق:
آيا تا به حال براي شما پيش آمده است, به عنوان يك فرد ناشناس با يك مرجع تقليد اسلامي, در يك اتاق معمولي و در خانه او, ملاقات كنيد؟
آيت الله جناتي مرجع تقليد امروز ايران كه به تازگي 70 ساله شده است در خانه اي بزرگ و ساده در كوچه پس كوچه هاي شهر قم زندگي مي كند. اين خانه عليرغم بزرگي, نماي ساده اي دارد كه به نظر مي رسد سيماني است. ده پانزده پنجره فلزي آهني زنگ زده و يك در آهني ضد زنگ زده با چراغي كه محوطه جلو درب را روشن مي كند از ويژگي هاي خاص منزل اين عالم ديني است.
آيت الله فرد بشاش و خوش برخوردي است و در سخن گفتن بسيار پرحرارت و شاداب نشان مي دهد, اما زماني كه پاي گفتگوي مذهبي احكام ديني به ميان كشيده مي شود جوش و خروش او چند برابر است. لحن سخن او در اين هنگام بسيار محكم و قاطع و البته با كنايات و اشارات خاص و شيرين مخصوص نواحي شرق ايران توأم مي شود. چشماني بزرگ و خسته و ريش خرمايي رنگ و مجعدي دارد اما موهايش به سپيدي گراييده است.
آيت الله جناتي دردهاي زيادي داشت, اين به خصوص در گفته هايش بيشتر به چشم مي آمد. او از رنج هايي مي گفت كه از 20, 30 سال پيش دامانش را گرفته و پس از گذر اين همه سال, اين روزها را همراه با آرامش مي خواهد, از نام و شهرت و معروفيت نصيبي نبرده و جز معدودي دانشمندان و متفكران بسيار بزرگ اسلامي و مسيحي و ديگران, همنشين ديگري نداشته است ...
دسته بندی: علوم انسانی » معارف اسلامی

تعداد مشاهده: 2055 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 31

حجم فایل:19 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 31 صفحه، قابل ویرایش.