گزارش کارآموزی در دفتر فنی پروژه ساختمانی

دسته بندي : کارآموزی » سایر

 مقدمه :
در روز اول كارورزي با محيط دفتر آشنا شديم . سپس پس از گرفتن كروكي زمين ، كم كم شروع به ترسيم پلان مسكوني نموديم . پس از كشيدن نقشه بطور دستي و مشخص نمودن قسمت ها و فضاهاي مختلف ، تغييراتي در نقشه داديم و به نحوي رفع اشكال نموده و شروع به ترسيم اصلي نموديم . و نقشه را توسط AUTO CAD رسم كرديم.
پس از ترسيم كليه قسمت هاي مورد نياز ، يعني پلان ، پلان فونداسيون ، نمادها و برش و ... قسمت اوليه كار به پايان رسيد . سپس شروع به ترسيم پلان مسكوني ديگر نموديم و مطابق نقشه گذشته ، كليه كارهاي اين نقشه را نيز به اتمام رسانديم .
از روز دهم كم كم مشغول كار در محيط كارگاه شديم يعني همان زمين مورد نظر براي اجراي ساختمان .
پس از بازديد از زمين و مطابقت دادن با كروكي كارهاي مورد نياز را شروع كرديم كه به شرح زير مي باشد .

آشنايي با محل كارورزى:
دفتر فنى پارسه خرمدره در تاريخ 1377 تأسيس شده . اين دفتر واقع در شهرستان خرمدره جزء سهامي خاص مي باشد . دفتر فني پارسه خرمدره متعلق به جناب آقاى مهندس سعيد مهديان داراي مدرك ليسانس عمران مي باشد . و كارهاي فني و پروژه هاي زيادي را اجرا و به اتمام رسانده اند از جمله فعاليتهاي اين دفتر : به اتمام رساندن پروژه هاي سبز كشت ، به اتمام رساندن پروژه كارخانه مينو ، به اتمام رساندن پروژه هاي مسكوني و ... مي باشد .

بازديد زمين و آماده سازى:
قبل از شروع هر نوع عمليات ساختماني بايد زمين محل ساختمان بازديد شده ووضعيت و فاصله آن نسبت به خيابان ها و جاده هاي اطراف مورد بازرسي قرار گيرد و همچنين بايد محل چاه هاي فاضلاب و چاه آب هاي قديمي و مسير قنات هاي قديمي كه ممكن است در هر زميني موجود باشد تعيين شده و محل آن نسبت به پي سازي مشخص گردد و در صورت لزوم مي بايد اين چاه هابا بتن يا شفته پر شود . و سپس نسبت به ريشه كني ( كندن ريشه هاي نباتي كه ممكن است در زمين روئيده باشد ) آن محل اقدام شود و خاك هاي اضافي به بيرون حمل گردد . و بالاخره بايد شكل هندسي زمين و زواياي آن كاملاً معلوم شده و با نقشه ساختمان مطابقت داده شود .

پياده كردن نقشه:
يعني انتقال نقشه ساختمان از روي كاغذ به روي زمين با ابعاد اصلي ( يك به يك ) بطوريكه محل دقيق پي ها و ستون ها و ديوارها و عرض پله ها و ... روي زمين بخوبي مشخص باشد بايد سعي شود حتماً در موقع پياده كردن نقشه از نقشه پي كني استفاده شود . براي پياده كردن نقشه در پلان هاي معمولي و كوچك از متر و ريسمان بنايي استفاده گردد .
پس از داشتن يك امتداد ساختمان مي توان به كمك متر و ريسمان و كمك گرفتن از رابطه فيثاغورث امتداد ديگر را بدست آورد و بدين ترتيب كل زمين را مشخص نماييم .
بعد از اتمام كار پياده كردن نقشه و قبل از اقدام به گود برداري يا پي كني حتماً بايد اندازه هاي پياده شده را كنترل نماييم تا حتي المقدور از وقوع اشتباهات احتمالي جلوگيري كنيم .

خاكبرداري:
اصولاً پي كني به 2 دليل انجام مي شود :
الف ) دسترسي به زمين بكر : با توجه به اينكه كليه بار ساختمان بوسيله ديوارها يا ستون ها به زمين منتقل مي شود ، در نتيجه ساختمان بايد روي زميني كه قابل اعتماد بوده و قابليت تحمل بار ساختمان را داشته باشد بنا گردد .
ب) براي محافظت پايه ساختمان : در اين مورد حتي در بهترين زمين ها نيز بايد حداقل پي هايي به عمق 40 تا 50 سانتيمتر حفر كنيم .

ابعاد پي:
عرض و طول و عمق پي ها كاملاً به وزن ساختمان و قدرت تحمل خاك محل ساختمان بستگي دارند .
پس از تكميل برداشت خاك و تكميل شدن ابعاد پي ها و شناژها ، اقدام به بتن ريزي در كف پي به ارتفاع 10cm مي نماييم . به اين بتن اصطلاحاً بتن مگر مي گويند . بتن مگر به ما كمك مي كند كه سطحي صاف داشته باشيم و اينكه بتن اصلي ما با خاك مخلوط نشود .
عمق پي هاي نواري
در زمين هاي خوب حداقل عمق پي هاي نواري در حدود 50cm مي باشد و اگر در اين عمق به زمين بكر نرسيده باشيم بايد عمق پي را تا زمين بكر ادامه داد و يا از روش هاي ديگر مثل شمع كوبي استفاده نمود ...


این فایل شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد که با فرمت ( word ) در اختیار شما قرار می گیرد.
(فایل قابل ویرایش است )
تعداد صفحات : 24


دسته بندی: کارآموزی » سایر

تعداد مشاهده: 4171 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 24

حجم فایل:108 کیلوبایت

 قیمت: 37,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 24 صفحه، قابل ویرایش.