طرح توجیهی پرورش شتر و پرواربندی آن به ظرفیت 100 نفر در سال 97

دسته بندي : کارآفرینی و امکان سنجی » کارآفرینی دام و طیور
طرح توجیهی اشتغال فراگیر شتر پرواری 100 نفر در دوره و 2 دوره در سال با اشتغال 6 نفر در سال 97

مقدمه:
شتر به دلیل شرایط خاص فیزیکی برای زندگی در شرایط سخت است و به گفته برخی کارشناسان میتوان از شتر تعبیر خرما را در بخش کشاورزی داشت.
  این حیوان به علوفه بسیار کم، آب محدود، عرصه وسیع بیابانی نیاز دارد و در مقابل بیماریهای و همچنین اختلاف دما بسیار مقاوم است و از تمام اعضای این حیوان نیز می توان بهره اقتصادی شتر با کمترین هزینه ممکن برای نگهداری به دلیل دستگاه خاص گوارشی منحصر به فرد، بی ارزشترین گیاهان را از لحاظ تغذیه ای تبدیل به سلولز و انرژی می کند و این درحالی است که در شرایط کم آبی نیز این حیوان تا مدتها هیچ نیازی به آب ندارد.

در شرایطی که خشکسالی و کم آبی بسیاری از دامهای استان را تلف کرده و هر سال از جمعیت گاو و گوسفندهای دامداران کم می شود چرا تاکنون طرح پرورش شتر که در این شرایط به خوبی رشد و نمو می کند و درآمدزایی بالایی نیز برای صاحبانش دارد مورد توجه قرار نگرفته است.
پرورش شتر پتانسیلی که خشکسالی را به فرصت تبدیل می کند.
در شرایط بحرانی خشکسالی در بیشتر استان های کشور و در حالی که همچنان در بارانی نمی بارد و چشمه ها و چاهها هر سال با کاهش سطح آب روبرو هستند مدیریت مصرف آب و اقتصاد تنها تغییر الگوی کشت در کشاورزی و یا صرفه جویی در مصرف آب و اجرای طرحهای مکانیزه آب نیست بلکه با یک مدیریت برنامه محور می توان از چنین شرایطی نیز استفاده کرد و در نهایت موجب تقویت اقتصاد روستاها به عنوان پایه اقتصاد جامعه شد.

در حالیکه در صورت پرورش صنعتی این حیوان که در بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس شکل گرفته و مشتری خاص خود را نیز به صورت گسترده دارد می توان صنعتی سود آور را پایه گذاری کرد که اقتصاد دامداری استان کرمان را متحول خواهد کرد.

در حال حاضر در کشور یک میلیون و 600 شتر وجود دارد که این آمار ایران را در رده هفتمین تولید کننده آسیا قرار داده است در ایران نیز 13 استان کشور در زمینه پرورش شتر قرار دارند که شامل شترهای گوشتی و شترهای جماز می شود که نوع نخست برای تامین گوشت و شیر جایگاه حائز اهمیت دارد...

خلاصه ی طرح :
میزان کل سرمایه گذاری: 13,669 میلیون ریال
سرمایه گذاری ثابت: 9,235 میلیون ریال
سرمایه در گردش: 4,434 میلیون ریال
سهم متقاضی: 2,006 میلیون ریال
میزان تسهیلات ثابت مورد نیاز: 7,229 میلیون ریال
میزان تسهیلات در گردش مورد نیاز: 3,548 میلیون ریال
تعداد اشتغال: 6 نفر
دوره بازگشت سرمایه: 3.96 سال
تعداد صفحه:11
فرمت: WORD قابل ویرایش
سال تهیه: 97

دسته بندی: کارآفرینی و امکان سنجی » کارآفرینی دام و طیور

تعداد مشاهده: 5393 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 11

حجم فایل:32 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل