تحقیق معرفي باغ وحشها و اهداف آنها

دسته بندي : علوم پایه » زیست شناسی
دانلود تحقیق با موضوع معرفي باغ وحشها و اهداف آنها،
با فرمت word و در 79 صفحه، قابل ویرایش.


فهرست :
چكيده
مقدمه
1-1- فصل اول : كليات
1-1- هدف
1-2- پيشينه تحقيق
1-3- روش كار و تحقيق
1-2- فصل دوم : معرفي باغ وحشها و اهداف آنها
2-1- باغ وحش و سابقه تاريخي آن
2-2- اهداف  ايجاد باغ وحش ها
2-3- لزوم ايجاد باغ وحش در شهرهاي بزرگ
2-4- ضوابط ايجاد باغ وحش
2-5- حيوانات باغ وحش
2-6- مراقبتهاي پزشكي
2-7- باغ وحش ويژه كودكان
2-8- نحوه طراحي باغ وحش ها
1-3- فصل سوم : مقدمه اي بر پرنده شناسي
3-1- رده بندي پرندگان
3-2- عادات و رفتار
3-2-1- عادات غذايي
3-3- نقش پرندگان در جوامع انساني
3-3-1- جنبه هاي اقتصادي _ اجتماعي پرندگان
3-4- نقش پرندگان و تاثير آنها بر آفات و بيماريها
3-4-1- بيماريها و آفات مهم
3-4-2- بيماريهاي پرندگان در اسارت
3-4-2-1- عوارض تغذيه اي
3-4-2-2- انگلها
3-4-2-3- بيماريهاي دستگاه حركت
3-4-2-4- بيماريهاي پوست و پر
1-5- فصل چهارم : معرفي پرندگان باغ وحش تهران و شرح وضعيت آنها
1-6- فصل پنجم : بحث و نتيجه گيري
نتيجه گيري
پيشنهادات
منابع و ماخذ:
فهرست منابع فارسي  
فهرست منابع غيرفارسي
چكيده انگيسي

بخشی از این تحقیق :
پرندگان و حيوانات از دير باز مورد توجه خاص و احترام ايرانيان بوده اند ، به نحوي كه در روزگار هخامنشيان، برخي از آنان حتي جنبه تقدس يافته و هنرمندان تصوير آنها راروي ديوار كاخها و معابد نقش مي‌كردند . علاوه بر آن، تصاوير اين حيوانات و پرندگان به اصطلاح مقدس راگاه از سنگ ، نقره ، طلا ومفرغ مي‌ساختند ، يا تصوير آنها را بر آثار هندي خود نقش مي‌كردند . عقاب و شاهين به خاطر بلند پروازي و تيز هوشي و تيز جنگي ، غالباّ به صورت تك تك و زماني باهم ، در يك اثر هنري جلوه گري مي‌كنند . با پيشرفت علوم و پي ريزي دانش اكولوژي و توسعه آن كه نقش و اهميت و جايگاه ويژه كليه مجموعه حياتي طبيعت و تاثيرات آنها را بر يكديگر آشكارتر گرداند ، نقش پرندگان در زندگي انسان اهميت بيشتري يافت . مطالعه در زمينه كنترل بيماريها و آفات كشاورزي توسط پرندگان ، اهميت آنها رادو چندان كرده ، زيرا به طوري كه آشكار شده ، پرندگان در زمره مهمترين عوامل كنترل كننده آفات نباتي قرار دارند .  پرندگان علاوه بر دانه خواري و نتيجتاّ كنترل علفهاي هرز ، ناقلين بيماريها و بسياري از حشرات مضر را نيز كنترل مي‌كنند . ذكر اين مطلب ضروري است كه بسياري از پرندگان دانه خور ، خساراتي هم به مزارع وارد مي‌كنند، ولي بر خلاف تصور عموم ، حتي اگر شواهد متعددي در مورد نقش زيانبار پرندگان براي محصولات زراعي بيش از آنچه موجود است در دست باشد، باز هم نمي‌توان از ارزشهاي بي شمار آنها چشم پوشيد . اصولأّ در مقايسه با ارزشهاي متعدد پرندگان در زمينه سالم سازي  محيط زيست  خسارات آنها جداّ قابل اغماض است . از طرف ديگر ، اهميت اقتصادي پرندگان وحشي و اهلي براي انسان به عنوان منبع تامين پروتئين ، آنچنان روشن است كه بي نياز از توضيح است . تنها با توجه به نقش پرندگان در طبيعت است كه مي‌توان به ارزش وجودي و اهميت واقعي آنها پي برد .
انسان شهر نشين امروز ، براي جبران دست كم برخي از زيانكاريها و لطمات هولناكي كه به طبيعت وارد آورده است ، مي‌بايست دست به تمهيدات براي حفظ تنوع زيستي زده و سعي در نگهداري بازمانده هاي طبيعت داشته باشد. ايجاد باغ وحش ها ، از جمله اين تمهيدات است . متاسفانه ، شناخت و آگاهي مردم ايران از باغ وحش ها بسيار اندك است .
در باغ وحش تهران ، حدود 30 گونه پرنده وجود دارد كه در شرايطي كه چندان هم مناسب نيست به حيات خود ادامه مي‌دهند . اميد است كه با ارائه مطالبي در زمينه وضعيت پرندگان باغ وحش تهران ، باتوجه به اهداف حفاظتي ، تحقيقاتي ، آموزشي و تفريحي باغ وحش ها ، شرايط مساعدي براي نگهداري پرندگان فراهم گردد.
دسته بندی: علوم پایه » زیست شناسی

تعداد مشاهده: 1266 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 79

حجم فایل:208 کیلوبایت

 قیمت: 80,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 79 صفحه، قابل ویرایش.