تحقیق نظام مديريت مبتني بر عملكرد در اورژانس بيمارستان

دسته بندي : مدیریت » سایر گرایش های مدیریت

بخشی از متن تحقیق:

خلاصه : 
مقدمه : با توجه به تاکيدي که در سالهاي اخير بر مديريت مبتني بر شواهد شده است و يکي از روشهاي نوين مديريتي، مديريت مبتني بر عملکرد است، هدف اين مطالعه برقراري سيستمي اوليه از مديريت مبتني بر عملکرد در بخش اورژانس بيمارستان ضيائيان بود.
روش اجرا : استقرار نظام مديريت مبتني بر علمكرد در اورژانس بيمارستان ضياييان شامل گامها 6 گانه است: 1)  تعيين رسالت و اهداف سازمان، 2)  نظام يكپارچه سنجش عملكرد:
3) پاسخگويي در مقابل عملكرد، 4) جمع¬آوري داده هاي عملكرد، 5) تحليل، بررسي و گزارش¬دهي داده¬ها عملكرد، 6) استفاده از اطلاعات عملكرد در بهبود سازمان.
نتايج : تاخير در ارائه خدمات نوارقلب، عکسبرداري، آزمايشات و مشاوره تخصصي در ساعات شلوغ اورژانس (20 الي 24) وجود داشت. ميزان رضايت بيماران از ارائه خدمات در ساعات خلوت اورژانس (14 الي 20) کمتر بود. 70% بيماران اظهار بهبودي نمودند و حدود 70% نيز اعلام نمودند که دفعه بعد نيز به بيمارستان مراجعه مي¬نمايند.
نتيجه گيري : در اجراي سيستم مديريت مبتني بر عملکرد در بيمارستانهاي کشور که فاقد زيرساختهاي لازم هستند بايد به نکات بسياري توجه و زمان و انرژي بسياري را در اين زمينه هزينه نمود.

مقدمه
نقش مهم بخش بهداشت و درمان در ارتقا شاخصهاي مختلف اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي کشورها، سازمانهاي درگير در اين امر را بر اين داشته است که با بازنگري اساسي در شيوه-هاي مديريت سلامت، بيش از پيش در جهت اجراي کارآمدترين روشها در بکارگيري منابع محدود موجود و تامين سلامت آحاد جامعه مصمم گردند. امروزه سازمانهاي بين المللي که در جهت ارتقا سلامت کليه کشورهاي جهان فعاليت ميکنند (همچون سازمان بهداشت جهاني و بانک جهاني) معتقدند آنچه که بيشتر از همه بهداشت کشورهاي در حال توسعه را تهديد ميکند اشکالاتي است که در مديريت منابع وجود دارد تا کمبود بودجه هاي بهداشتي درماني. در اين ميان بايد توجه داشت که مهمترين مولفه¬هاي مديريت منابع سازماني، آنهايي هستند که به نحوي با سرمايه¬هاي انساني مرتبط ميشود. امروزه بخوبي نشان داده شده است كه مهمترين سرمايه و بزرگترين عامل موفقيت در هر سازمان  نيروي انساني با انگيزه، كارآزموده و پرتواني است كه در خدمت دارد. به دلائل مختلف در سازمانهايي كه جنبه خدماتي دارند، از جمله آنهايي كه خدمات بهداشتي و درماني ارائه مي¬دهند، اين سرمايه¬ها  اهميتي مضاعف پبدا مي¬كنند. بعنوان مثال مي¬توان گفت در اينگونه سازمان¬ها بسياري از عوامل جانبي (همچون كيفيت مواد اوليه) وجود ندارند كه در كيفيت محصول نهايي تاثيرگذار باشند و عمده ترين عامل تعيين كننده در اين زمينه كاركرد كاركنان آن است. اين مسانل باعث شده است كه در سالهاي اخير رويكردهاي متفاوت مديريت سازماني و بخصوص مديريت منابع انساني مورد توجه قرار گيريد. مديريت مبتني بر عملكرد يكي از اين رويكردها مي¬باشد(1,2,3) كه به دليل برخي خصوصيات منحصر به فرد آن بعنوان...

این تحقیق با فرمت word قابل ویرایش در اختیار شما قرار می‌گیرد.
تعداد صفحات تحقیق: 48


دسته بندی: مدیریت » سایر گرایش های مدیریت

تعداد مشاهده: 4025 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 48

حجم فایل:104 کیلوبایت

 قیمت: 33,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 48 صفحه، قابل ویرایش.